• Usuario

L'AP7 i AP2 ja son gratuïtes

Les autopistes de peatge AP-7 i AP-2 passaran a ser gratuïtes a partir del proper dia 1 de setembre. En concret el final dels peatges afectarà l’autopista AP-7 (Tarragona -La Jonquera i Montmeló El Papiol) que passa pel Baix Llobregat.

|

Peajeap7 1



Les autopistes de peatge AP-7 i AP-2 passaran a ser gratuïtes a partir aquest 1 de setembre. En concret el final dels peatges afectarà l’autopista AP-7 (Tarragona -La Jonquera i Montmeló El Papiol) que passa pel Baix Llobregat.


El peatge de Martorell desapareixerà, doncs, després d’anys de mobilitzacions de protesta contra aquesta installació. La noticia que molts ciutadans i ciutadanes consideraran positiva perquè els hi provocarà un estalvi en el cost dels seus desplaçaments, no serà tan ben rebuda per alguns ajuntaments catalans que poden perdre entre el 10 i el 20 per cent del seu pressupost en deixar d’ingressar l’IBI corresponent al tram d’autopista que passa pel seu terme municipal. 


Es calcula que les pèrdues poden arribar a 14’4 milions d’euros que els ajuntaments afectats, alguns del Baix Llobregat, deixaran d’ingressar. El final de les concessions de les autopistes implica que ja no hi haurà cap peatge entre Tarragona i La Jonquera. La nova situació planteja també la incògnita sobre el manteniment de les autopistes, que fins ara realitzaven les empreses concessionàries



Les 4 conseqüències econòmiques de la fi dels peatges a Catalunya



EL MINISTERI DESCARTA EL TRASPÀS A LA GENERALITAT DE LA GESTIÓ DE L'AP7 I L'AP2


120721 raquel sanchez

La Ministra Sánchez en l'acte de recepció del Ministeri/ @EP


La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha descartat traspassar a la Generalitat la gestió de l'AP-7 i l'AP-2 en els seus trams de Catalunya. En una entrevista de TV3  ha respost d'aquesta manera en preguntar-se-li per aquesta petició del vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró.

Sánchez ha assegurat que "no està dins dels objectius del Ministeri" i que el Govern no està en aquesta fase de negociació ni de parlar amb el Govern sobre això.

Ha donat per "finalitzat" el model de peatges existent fins ara i ha apuntat que el Govern estudia un sistema de tarifació per ús que garanteixi el manteniment de les vies i la seguretat viària.

En tot cas, ha de ser "un sistema públic i just", per la qual cosa ha avançat que, literalment, serà la mínima tarifació possible.

Sobre l'anunci de la Generalitat de descartar el pagament d'una vinyeta, Sánchez ha considerat que és un canvi de posició "positiu" ja que hi ha altres sistemes que ha assegurat que són més justos i homogenis. 


A més Sánchez, ha descartat "tornar a aplicar peatges com els que hi havia fins ara" després de la fi de concessions en autopistes com l'AP-7, l'AP-2, la C-32 nord i la C-33 a Catalunya des de la mitjanit d'aquest dimecres.


En una entrevista ha celebrat que l'alliberament dels peatges "tindrà un impacte directe molt important per als catalans, que veuran com les seves butxaques experimenten un estalvi" que xifra en un total de 700 milions d'euros.



Ha alertat que "evidentment cal buscar un sistema per a poder finançar el manteniment de les carreteres, en la línia del que es fa en 23 dels 27 Estats de la UE".


Al seu judici, haurà de ser mitjançant una "tarifació justa i equilibrada, un sistema públic i homogeni per al conjunt d'Espanya, perquè no es produeixin greuges com s'han vingut produint"; el Govern estudia els models en vigor en altres països per a veure quin pot aplicar-se.


Preguntada sobre les peticions de descentralització llançades per alguns presidents autonòmics, ha contestat: "Crec que no cal parlar de descentralització sí o no, sinó analitzar les particularitats dels territoris i les infraestructures que tenen, i com podem garantir el dret a la mobilitat". 


LA GENERALITAT PARLA D'ESPOLI ALS CATALANS


El vicepresidente del Govern, Jordi Puigneró, ha admitido este jueves que su aparición en una foto de una reunión en Francia con más de diez personas de 'burbujas' distintas, sin distancia social

Jordi Puigneró/ @EP


El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha assegurat que l'Estat "hauria de demanar perdó per l'espoli de gairebé 50 anys sense pràcticament construir cap autovia a Catalunya", que, segons ell, han hagut de pagar els conductors catalans en forma de peatge.


Ho ha dit en una roda de premsa aquest dimarts davant el peatge de l'AP-7 a La Roca del Vallès  un dels quals aixecarà barreres amb la finalitat de les concessions d'aquesta via, l'AP-2, la C-32 nord i la C-33.


Ha assegurat que aquest dimarts s'ha conegut "la dimensió de l'espoli" en referència als 752 milions d'euros anuals que la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha anunciat com a estalvi per als conductors en les autopistes catalanes de titularitat estatal.


Ha insistit a demanar el traspàs de la gestió de l'AP-7 i l'AP-2 a Catalunya, i en què l'Estat rescati les quatre vies que encara quedaran de pagament --totes elles titularitat de la Generalitat--.

Així, ha assenyalat que aquests peatges "són la conseqüència del dèficit en infraestructures que l'Estat ha realitzat a Catalunya" durant aquests anys.


Per a Puigneró, els peatges han significat "un espoli que ha estat finançat per la butxaca dels catalans i que ha afectat la competitivitat de les empreses i l'economia catalanes".


Puigneró ha anunciat que no assistirà a la inauguració de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 en Castellbisbal "en protesta" per la lentitud en la construcció d'aquesta infraestructura. Ha explicat que el pont és conegut "com el 'Pont de la Vergonya'" després d'estar deu anys construït encara que sense accessos, i ha dit, explícitament, que el ritme de construcció ha estat de 200 metres a l'any.


"Les infraestructures no es poden construir en aquest ritme i no podem permetre que l'Estat inverteixi a un ritme tan lent a Catalunya", ha afegit.

Última hora

COMENTAR

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.



Última hora





Pressdigital
redaccio@vilapress.cat
Powered by Bigpress
redaccio@vilapress.cat
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR ORNA COMUNICACIÓN SL - Contratación publicidad
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidad - Configuración de cookies - Consejo editorial
AMIC CLABE