El passat i el futur de la moto a Catalunya es donen la mà a Casa SEAT

|


Org photo 6554177 1623061114000

@Catalunya Press


La indústria de la moto al nostre país ha tingut una història d'èxits durant molts anys amb marques com Ossa, Bultaco, MontesaDerbi, i una llarga llista de campions i campiones mundials en totes les modalitats possibles. Catalunya és moto, sens dubte.

Però aquesta història plena d'èxits també té les seves ombres i aquestes son, sobretot, en l'àmbit industrial, ja que les mítiques marques que han marcat generacions han anat desapareixent per diverses raons, una d'elles que les polítiques a d'altres països hane estat més curoses amb el sector. Així ho han explicat els ponents de la presentació de l'exposició a Casa Seat, "La indústria de la moto: records del futur".


Un acte on mirant al passat esplendorós de la indústria catalana s'han donat algunes de les claus de la nova indústria incipient de la motocicleta elèctrica que de la mà de Silence, amb fàbrica a Molins de Rei i oficines a Esplugues i que ha arribat a fabricar 9.000 motos l'any, exportant a Europa i al món. Encara que tralladaram aviat la producció a Sant Boi de Llobregat. 


Charla Motor 4

@Casa Seat


No s'ha parlat de vehicles, en el debat d'aquest dilluns s'ha parlat de micro mobilitat sostenible, de somnis, d'illusions i de l'empenta dels emprenedors catalans que amb la força del seu treball han arribat a l'èxit de la indústria que és l'èxit de la societat, creant "riquesa distribuïda pel territori".

En l'acte ha estat present Roger Torrent, conseller d'Economia i Treball, que ha entomat les reclamacions d'un sector que vol despertar de nou per liderar la mobilitat del futur i se sent maltractat per les institucions que ataquen constantment la mobilitat privada de les grans ciutats com Barcelona, demonitzant-la tractant d'expulsar-la de les ciutats i alhora aprovant subvencions per a no perdre els llocs de treball que genera com els Next Generation.



WhatsApp Image 2021 06 08 at 13.39.57

@Catalunyapress


El conductor de l'acte ha estat Antonio Martínez, Director de Comunicació de Silence, i en la selecció de participants s'ha comptat amb una bona representació de la història industrial i competitiva de Catalunya com Sete Gibernau, subbicampió mundial de MotoGP, Marta Rabasa, néta del fundador de Derbi i Jaume Alguersuari, fundador de la revista "Solo Moto".

Ambdós socis estrategics pel futur de la indústria de la moto, Carlos Sotelo, fundador i CEO de Silence i Lucas Casanovas, Director de Seat Mó també han aportat la seva visió de futur.


S'ha exemplificat que el futur industrial de la moto a Catalunya passa a més per la protecció i l'impuls de la collaboració publicoprivada, per la cooperació entre socis estratègics. En aquest cas, el binomi Silence - Seat, impulsors de l'acte, volen generar nous llocs de treball.


EL PROTAGONISTES DEL ENCONTRE A CASA SEAT


WhatsApp Image 2021 06 08 at 13.41.03 (1)

@Catalunyapress 


Lucas Casasnovas, director de Seat Mo, és un dels responsables de la creació del Servei de Mobilitat Urbana amb el qual SEAT persegueix ampliar les capacitats de generar negoci més enllà de la fabricació d'automòbils.


En la seva intervenció Casasnovas va explicar com va néixer aquest servei a SEAT de la següent manera" els nostres clients eren 10 anys més joves que la mitjana d'altres marques europees i a més vivien més en ciutats. I que els salaris de la gent jove no havien evolucionat entre 2008 i 2018, amb sous molt estancats en 1.000 euros mentre el preu dels cotxes es va anar incrementant en aquest temps degut a l'evolució tecnològica. Si abans amb 18 anys la majoria de la gent es treia el carnet i es comprava un cotxe. Ara l'accés dels joves a la compra d'un cotxe es dificulta fins al punt que els menors de 35 anys que es treuen el permís de conduir han baixat en un 50%. Pel que el públic natural de Seat estava vivint una reducció en el seu interès per comprar cotxes. Per a compensar això diem llançar altres solucions de mobilitat que s'ajustessin més a la seva realitat. Els joves es continuen volent moure i necessiten solucions de mobilitat. Per això Seat va decidir apostar per una nova mobilitat basada en serveis de micromobilitat com a patinets o motos”.



WhatsApp Image 2021 06 08 at 13.40.29

@Catalunyapress 


Des de “Seat Mo” va afegir Casasnovas “creiem en la multimobilitat. A la ciutat hi ha moltes necessitats i molt diferents. Hem vist que com a canvi de tendència un augment en el desig d'incrementar la mobilitat individual. Però el nostre paper seguirà com a servei complementari en això que es denomina l'última milla”.


Parlant del futur va afirmar que “ a partir del 2040 tots els vehicles que s'embenen a Europa han de ser elèctrics. Quan això arribi veurem una ciutat sense fums i sense sorolls, escoltarem el silenci. Desapareixeran aquests episodis de congestió les reduccions de mobilitat per contaminació. Però fins a aquests 20 anys estarem en una transició. Els governs incentivaran aquesta mobilitat elèctrica i es consolidaran les opcions de micromobilitat que reduiran la congestió de les ciutats. Aquestes solucions es consolidaran en els pròxims cinc anys. D'aquí la nostra aliança amb Silence i les seves motos elèctriques”. 



@Vilapress


En declaracions en exclusiva per VilaPress, Roger Torrent, conseller d'Economia i Treball ha recalcat "la importància de la col·laboració publico-privada" i pel que fa a la mobilitat ha expressat "la necessitat de trobar l'encaix entre mobilitat i sostenibilitat".


@Vilapress


Per la seva banda el CEO i fundador de Silence, Carlos Sotelo, considera que "el conseller ha escoltat el missatge i farà el possible per ajudar al teixit industrial català, i en particular al referit a la mobilitat sostenible", recalcant que "les dues rodes són una solució per la mobilitat sostenible a les ciutats". 


@vilapress


En línia de futur, el Director de Comunicació de Silence, Antonio Muniente, que ha conduït l'acte amb fluïdesa i expertesa, està convençut que el futur més proper passa "per la mobilitat elèctrica" i que a més llarg termini "hi haurà altres opcions" i ha afirmat que "la gran indústria s'està transformant cap a una mobilitat elèctrica".


@vilapress


Finalment, Ramón Bosch, president de l'Associacío Nacional d'Empreses de dues rodes (Anesdor) ha expressat en clau de present que "la micromobilitat urbana ja pot ser elèctrica, però no s'ha de demonitzar a les motos de combustió, ja que avui dia encara representen la millor alternativa de mobilitat individual interurbana en clau de sostenibilitat i medi ambient". 



COMENTAR

Pressdigital
redaccio@vilapress.cat
Powered by Bigpress
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR COIGES GLOBAL BUSINESS SIGLO XXI SL
Mapa Web Aviso legal Cookies Consejo editorial