• Usuario

Rècord històric: Els parcs metropolitans assoleixen la seva millor valoració el 2025

El resultat prové d’un estudi encarregat per l’AMB a l’Institut Metròpoli durant la primavera, en el qual s’han fet més de 6.150 entrevistes en un total de 48 parcs

|

Parc Fontsanta Novembre 2025 2
Parc Fontsanta/ Foto cedida: AMB

 

La valoració dels parcs metropolitans és cada vegada més bona. Els usuaris han puntuat aquest 2025 amb un 7,92 (sobre 10) de mitjana la qualitat percebuda en aquests espais, xifra que converteix la valoració en la més elevada de tota la sèrie. 

 

Valoracioparc


En comparació amb l’edició anterior la qualitat percebuda millora en 20 parcs

 

Parc Fontsanta Novembre 2025 19
Parc Fontsanta/ Foto cedida: AMB


Cal destacar que tots els parcs han aprovat i que els usuaris, quan visiten els parcs, els troben millor del que s’esperaven abans d’anar-hi. Aquet fet implica un augment important de la satisfacció ciutadana. 


Un any més, el Jardí Botànic Històric de Barcelona obté la millor valoració de tota la xarxa de parcs, amb un  9,05 de puntuació. 


Aquesta qualitat i satisfacció percebudes no han parat de créixer en els darrers anys, fet que demostra un aval de la gestió acurada que l’AMB fa sobre aquests espais verds urbans.  

 

Els habitants metropolitans empren els Parcs per passejar, descansar i portar els infants a jugar

 

 

Declaracions de Dina Alsawi, cap del servei de parcs de l'AMB


Les conclusions provenen d’un estudi que l’AMB ha encarregat a l’Institut Metròpoli durant els mesos de maig i juny, en el qual ha fet un total de 6.163 entrevistes presencials repartides entre 48 parcs metropolitans. En cadascun dels parcs s’han dut a terme entre 100 i 150 entrevistes amb l’objectiu de garantir un 95,5 % de nivell de confiança en l’estudi.


L’informe ens fa saber que les variables més ben valorades pels usuaris han estat la tranquil·litat, la proximitat, el disseny del parc, les activitats de l’equipament de la Jugatecambiental, el mobiliari urbà, la vegetació i les zones de jocs infantils. 


Des que es va començar aquest estudi, els principals motius de visita es mantenen estables: passejar i descansar, passejar el gos i portar els infants a jugar són els motius més habituals per anar als parcs metropolitans des del 2011.


Els parcs permeten desconnectar la gents dels seus problemes

 

Parc Can Vidalet Novembre 2025 10
Parc Can Vidalet / Foto cedida AMB


En la present edició s’ha incorporat una pregunta nova sobre els beneficis que aporten els parcs en un entorn tan densament poblat. D’acord amb les persones entrevistades, els parcs permeten desconnectar i ofereixen benestar i salut mental gràcies a la tranquil·litat (45,70 %). També són un espai on contactar amb la natura i l’aire lliure (26,51 %) i actuen com a pulmons que oxigenen les ciutats i els municipis metropolitans (19,18 %). Una proporció també elevada de les respostes apunta cap a la capacitat dels parcs per acollir les activitats quotidianes de les persones, com ara el joc infantil (17,43 %), l’esbarjo i l’esport (17,37 %) o la trobada social (13,79 %).


Pel que fa a la freqüència i el moment de la visita, gairebé la meitat dels usuaris visiten el parc de forma diària i un 27,57 % ho fa setmanalment. 


Aquest estudi compleix 18 anys de la primera edició, que va tenir lloc l’any 2007. Es tracta d’una activitat estadística i el seu objectiu principal és determinar el perfil dels visitants, els hàbits d’ús, l’opinió i la valoració sobre diferents aspectes de la gestió i sobre l’estat dels parcs, a fi de planificar millor les actuacions que es portaran a terme en aquests espais de la infraestructura verda metropolitana.

Última hora

COMENTAR

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.



Última hora





Pressdigital
redaccio@vilapress.cat
Powered by Bigpress
redaccio@vilapress.cat
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR ORNA COMUNICACIÓN SL - Contratación publicidad
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidad - Configuración de cookies - Consejo editorial
CLABE