• Usuario

Hi haurà un carril BUS-BICI entre Esplugues, l'Hospitalet i Barcelona

L’AMB i els ajuntaments d’Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona reconvertiran el tram de l’eix de Laureà Miró i la carretera de Collblanc, l’antiga N-340, al pas per aquests tres municipis fins a arribar al carrer de Sants, per integrar un carril-bus bici. El repte: seguir redibuixant la metròpolis a favor de la mobilitat sostenible.

|

Carilbus bici

@AjuntamentBcn 


L’AMB i els ajuntaments d’Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona reconvertiran el tram de l’eix de Laureà Miró i la carretera de Collblanc, l’antiga N-340, al pas per aquests tres municipis fins a arribar al carrer de Sants, per integrar un carril-bus bici.


L’objectiu de l’obra, que començarà en els propers dies, és la connexió d’Esplugues de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat, seguint l’eix de la N-340, amb la implantació de la Bicivia 4, un dels nou eixos de la xarxa pedalable metropolitana, i de carrils bus en ambdós sentits als termes municipals d’Esplugues de Llobregat i l’Hospitalet de Llobregat.


Amb aquesta intervenció, que es durà a terme durant l’estiu, connectem 3 municipis importants de la metròpolis i reforcem i millorem la connexió entre el Barcelonès i el Baix Llobregat en bicicleta i amb transport públic. Completem un tram important de la xarxa Bicivia, donem prioritat al bus metropolità i guanyem espai també per al vianant. D’aquesta manera, es potencia la tríada de la mobilitat sostenible: transport públic, bicicleta i a peu. Aquest continua sent el nostre repte i l’anem fent realitat, de mica en mica, amb els diferents projectes i serveis que anem activant”, exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda.


Esplugues 6283 matricules 650px

@EP


L’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, explica: “A partir de la tardor, disposarem d’un corredor saludable entre Molins de Rei i la plaça d’Espanya de Barcelona, un eix ciclista neuràlgic que connectarà el nostre municipi amb l’Hospitalet i el Baix Llobregat. Aquest tram de poc més de tres quilòmetres era l’últim obstacle al canal Bicivia 4, una gran obra d’infraestructura llargament esperada i que posa la cirereta a la nostra aposta conjunta per la mobilitat sostenible”.


Obra metropolitana: 3,1 km de longitud i 5 grans trams


Les obres, liderades per l’AMB en coordinació total amb els tres municipis implicats, s’iniciaran aquest mes de juliol i previsiblement s’enllestiran al setembre. Aquest projecte té una longitud total de 3.100 metres i un cost de 168.695,49 € (IVA inclòs) que assumirà íntegrament AMB.


Als primers tres trams, la solució adoptada es basa en mantenir un carril de circulació per sentit per als vehicles privats i transformar el carril de la dreta, segons el sentit de circulació, en un carril bus-bici, sempre tenint en compte les especificacions concretes de cada tram. A més, es limitarà la velocitat a 30 km/h en tot l’eix. En alguns trams on l’espai ho permet, com són els entorns de Collblanc i de Can Rigal, s’implanten també carrils bici segregats, per donar més seguretat a la bicicleta. Pel que fa al vehicle privat, es preveu diversificar part de la circulació de vehicles privats per altres itineraris: travessera de les Corts, carrer Cardenal Reig i avinguda Manuel Azaña.


DEF Mapa obres Bicivia4 carril bus 650px



L’àmbit d’actuació es divideix en 5 trams:


•  Tram 1: carrer de Laureà Miró (antiga N-340), en el tram comprès entre l’avinguda de Cornellà i la plaça de Jacinto Benavente, a Esplugues de Llobregat. Aquest tram té una longitud de 1.020 metres i es transforma el carril de la dreta d’ambdós sentits en carril bus-bici en gairebé tot el tram. Aquesta actuació es farà la setmana del 19 de juliol.


•  Tram 2: carretera de Collblanc (antiga N-340), en el tram comprès entre la plaça de Jacinto Benavente i el passatge del Cementiri, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest tram té una longitud total de 870 metres. Es transforma el carril de la dreta d’ambdós sentits en carril bus-bici en gairebé tot el tram.


•  Tram 3: carretera de Collblanc (antiga N-340), en el tram comprès entre el passatge del Cementiri i el carrer de Llobregat, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest tram té una longitud total de 610 metres. Es transforma el carril de la dreta d’ambdós sentits en carril bus-bici en gairebé tot el tram.


•  Tram 4: carretera de Collblanc (antiga N-340), en el tram comprès entre els carrers de Llobregat i de la Riera Blanca, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest tram té una longitud total de 320 metres. Es preveu un carril bici segregat en sentit Llobregat, un únic carril dedicat als autobusos, serveis i veïns i una ampliació de l’espai per als vianants a la vorera de mar.


Tram 5: travessera de les Corts, en el tram comprès entre els carrers de Llobregat i de la Riera Blanca, a l’Hospitalet de Llobregat. Aquest tram té una longitud total de 348 metres i s’hi preveu una secció de carril bus i un carril per a vehicles privats en sentit Llobregat i es crea un nou carril de circulació per a vehicles privats en sentit Besòs.


Amb tota l’actuació es preveu implantar un total de 2.200 metres de carril bus-bici en sentit Besòs, 2.050 metres de carril bus-bici en sentit Llobregat, 420 metres exclusius de carril bici i 150 metres exclusius de carril bus.




Última hora

COMENTAR

Sin comentarios

Escribe tu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.



Última hora





Pressdigital
redaccio@vilapress.cat
Powered by Bigpress
redaccio@vilapress.cat
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR ORNA COMUNICACIÓN SL - Contratación publicidad
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidad - Configuración de cookies - Consejo editorial
AMIC CLABE