Laia García del Club Escacs Martorell guanya el Campionat de Catalunya en la categoria sub12
La jugadora del Club Escacs Martorell, Laia García, s’ha proclamat campiona de Catalunya en la categoria sub12 de l’edició que ha tingut lloc a Salou i on ha millorat segons expliquen fonts municipals.
La jugadora del Club Escacs Martorell, Laia García, s’ha proclamat campiona de Catalunya en la categoria sub12 de l’edició que ha tingut lloc a Salou i on ha millorat segons expliquen fonts municipals.
Laia García/ @AjuntamentMartorell
La primera plaça dona a la jugadora de Martorell el bitllet a l’estatal, que se celebrarà del 5 al 10 de juliol a Salobreña (Granada).
La martorellenca ha estat la millor jugadora en la categoria sub12 en un campionat que s’ha disputat seguint un format de competició de sistema suís a nou rondes i en què ha estat la novena classificada del rànquing general, la primera en femení, amb 6,5 punts.
S'ha mantingut igualada amb la jugadora Martina Lázaro (PE Sitges Prado Suburenc) al llarg del torneig i en l’última ronda va aconseguir eixamplar l’avantatge i assegurar-se el primer lloc en la categoria femenina. Lázaro, amb sis punts, n’ha estat la segona, mentre que Júlia Miró (CE Amposta) ha tancat el podi femení, amb els mateixos registres.
El guanyador general de la categoria sub12 ha estat Daniel Salinas (Cheesy Colón Sabadell), amb vuit punts, seguit per Marc Tarragó (Catalonia-Joviat, amb set punts) i Felix Antonio Ilinca (CE Tortosa,amb set punts). En total, 83 jugadors i jugadores han pres part en aquesta categoria. En la cita a Salou s’han reunit jugadors de fins a sis categories des de sub8 fins a sub20.
En la seva segona temporada com a jugadora d’escacs, Laia García, ha passat de ser segona classificada a la categoria sub10 (a més de campiona del Baix Llobregat la temporada passada) a estrenar-se a la categoria sub12 i fer-ho amb la medalla d’or, la seva millor classificació en un campionat català. Pel que fa als estatals, la seva única participació va ser l’estiu passat i va tornar a casa amb una medalla de bronze. El proper mes de juliol tornarà a Salobreña i hi intentarà, com a mínim, repetir el paper del curs passat.