L'AMB amplia les parades del Nitbus per vetllar la seguretat

|

A partir del proper dilluns, 8 de març, l'AMB ampliarà el servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus, un servei que l'organisme metropolità va activar, com a prova pilot, ara fa tres anys, en alguns trams de línies concretes. A partir d'aquest dia, les línies N13, N14, N16, N17 i N18 del bus nocturn de la metròpolis de Barcelona disposaran, en determinats trams, del servei de parades intermèdies a demanda. Amb aquestes noves incorporacions, segueix creixent el nombre de línies que disposen d'aquest servei específic, que vetlla per la seguretat dels col·lectius més vulnerables, com ara les dones i els menors. En sollicitar aquest tipus de parada, els usuaris podran aproximar-se el màxim possible a la seva destinació, i així hauran de caminar menys estona sols. 


"Les parades intermèdies a demanda són útils en àrees amb poca densitat de població o en zones no residencials. Per exemple, en zones on es desplacen un gran nombre de persones que treballen de nit i les distàncies entre les parades d'autobús i les indústries són notables", recorda el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda.  


D'altra banda, Poveda contextualitza aquest tipus de servei per promoure una mobilitat més segura i equitativa, un dels objectius del Pla metropolità de mobilitat urbana de l'AMB (PMMU 2019-2024)."A l'AMB seguim desenvolupant una xarxa de Bus Metropolità de qualitat, segura, equitativa i inclusiva. Volem impulsar serveis més adaptats a les necessitats de les persones que els utilitzen per dotar-les de més confiança", afegeix Poveda.  


L'informe "Seguretat i mobilitat: Una anàlisi de la percepció en el transport públic i al Nitbus", impulsat per l'AMB i elaborat per l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB) a partir de diferents fonts d'informació, constata que la percepció d'inseguretat a l'espai públic és una qüestió transversal a molts àmbits i entorns, en la qual intervenen factors de context urbà (tipus de teixit, vulnerabilitat, deteriorament de l'espai) i factors individuals (baix nivell de renda, ser dona, percepció de desordre, victimització prèvia, entre altres). 


Així mateix, l'informe recull que les dones atorguen una major freqüència a les situacions que podrien generar més inseguretat al transport públic, en comparació als homes, i també tenen més por a ser víctimes d'aquestes situacions (EMEF 2019). Això deriva en què un 54% de les dones usuàries de transport públic evita usar parades o estacions poc freqüentades, un 60% si aquestes estan mal illuminades o tenen poca visibilitat o un 46% evita viatjar-hi de nit o quan es fa fosc.



Nitbus

@AMB



LES línies i els trams que incorporen aquest servei són: 


Entre Sant Boi de Llobregat i Barcelona, les línies de Nitbus N13 i N14, en l'eix de la carretera C-245 i a la ronda St. Ramon als Camps Blancs, Casablanca i Can Parellada. Concretament, a la línia N13, aquest servei s'implementarà entre les parades de la plaça Catalunya i la carretera de Barcelona a Santa Creu de Calafell (en ambdós sentits). A la línia N14, el servei estarà disponible entre les parades de la carretera de Barcelona a Santa Creu de Calafell i de la plaça Europa (en ambdós sentits). 


Entre el Prat de Llobregat i Barcelona, les línies de Nitbus N16N17 i N18, en zones properes a l'aeroport i a l'avinguda Onze de Setembre del Prat. Concretament, la línia N16 disposarà de parades a demanda entre la plaça Catalunya i T2 Mercaderies (sentit Castelldefels), i en els trams compresos entre les parades Felip Díaz Sandino i T2‑A B, i les avingudes Onze de Setembre i Remolar (sentit Barcelona). A la línia N17, aquest servei s'implementarà entre les parades de les avingudes Onze de Setembre i Remolar (en ambdós sentits), mentre que a la línia N18 aquest servei estarà comprès entre les parades Felip Díaz Sandino i T2 Mercaderies. 


El sistema de funcionament de les parades intermèdies a demanda del Nitbus requereix avisar el conductor o conductora del lloc aproximat on es vol fer la parada (quan no sigui una parada programada en la línia nocturna), sempre dins de la ruta oficial de la línia. Llavors, decidirà el lloc més segur per aturar-se. 


Per assegurar que es dugui a terme en llocs amb unes condicions mínimes de seguretat per als usuaris, la baixada a demanda fora de parades oficials es farà per la porta davantera, i en trams urbans on el vehicle pugui parar arrambat a la vorera o sobre passos de vianants.

 

L'inici del servei de parades intermèdies a demanda del Nitbus es remunta a ara fa tres anys, quan l'AMB va iniciar una prova pilot a les línies N1 i N9. Fins ara, la que ha rebut més demandes de parada intermèdia és la línia N1, amb una mitjana d'entre 20 i 25 demandes de parada intermèdia al mes.



Nitbus2

@AMB



L'AMB recorda que el servei de Nitbus és el bus nocturn de la metròpolis de Barcelona. Arriba a 18 municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona, amb una freqüència de pas de 20 minuts. Actualment, consta de 19 línies. 


Tota la flota d'autobusos Nitbus disposa de càmeres de videovigilància, mesura que ha permès reduir notablement el nombre d'incidents registrats en matèria de seguretat, que actualment és molt baix. Fora dels vehicles, les noves marquesines que installa l'organisme metropolità disposen d'illuminació nocturna.

VÍDEO: Habrá más cámaras en el metro y los autobuses para proteger a las mujeres

COMENTAR

Pressdigital
redaccio@vilapress.cat
Powered by Bigpress
RESERVADOS TODOS LOS DERECHOS. EDITADO POR COIGES GLOBAL BUSINESS SIGLO XXI SL
Mapa Web Aviso legal Cookies Consejo editorial